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Franca Bittner

I am a master student at TU Ilmenau and joined FeM in the beginning of 2021 - since then I'm working my way into network tech.
My previous studies at Hochschule der Medien focused on computer graphics and interactive media (game dev, interactive room installations).

Interests:

  • music! (from listen and making music, to music theory, and MIR)
  • dancing
  • technical art
  • creative coding and cool interactive art projects
  • more or less everything else (I'm easily excited about things)

Session

12-29
20:15
20min
Battle of Render Engines: Gleiches Material = gleiches Ergebnis?
Franca Bittner

Was lässt Metalle überhaupt metallisch aussehen? Wie unterscheiden wir Plastik von Keramik?
In der Computergrafik wurden verschiedene Modelle entwickelt, um Materialien zu beschreiben. Viele Modelle basieren heutzutage auf physikalischen Gesetzen (physically based rendering). Ich habe vier solcher Renderer (Arnold, Cycles, Eevee, UE4) mit einem Rendering-Framework verglichen. Nicht jedes Material wird überall gleich dargestellt - ein Blick in den Source Code liefert Erklärungsversuche.

Medien
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